After

After är en film om ungdomlig kärlek, svek och försoning – inte helt oväntat hade filmen en ung målgrupp. Till kampanjen skapade vi banners, sociala medier, print och digitala affischer.
Men vi behövde något extra för att verkligen skapa uppmärksamhet i målgruppen…

Skapa engagemang hos dina kunder

Inför förhandsvisningen av filmen skapade vi ett geolocation-filter för snapchat med målgruppen unga influencers. Väl vid biografen kunde de som var inbjudna skapa roliga stories och bilder med det unika filtret för filmen. Och såklart posta och dela med alla sina vänner. I vårt digitala case för filmen After kan vi dela med oss av följande siffror:

1 500 visningar per timme

0,08 kr per kontakt

Få ut mer av din kampanj

Geofilter är en aktivitet som är både engagerande och kul för målgruppen. Och du som uppdragsgivare får direkta siffror på räckvidden. Vill du få mer ut av din kampanj med hjälp av snapchats geolocation? Vi hjälper dig gärna att få ut det där lilla extra av din kampanj.

Nästa projekt

Pelle Svanslös