Biopasset

Biopasset gör biobesöket till ett sätt att umgås – ofta

Filmdistributionen på bio i landet står inför tuffa utmaningar med hög konkurrens från bl.a. streamingtjänster. När Biopasset skulle lanseras i Sverige vände sig Biografklubb Sverige AB som ägs gemensamt av Sveriges Filmuthyrareförening och Sveriges Biografägareförbund därför till en reklambyrå med lång erfarenhet av biomarknadsföring i landet. Ja, det är Dorian Mabb vi tänker på.
Tillsammans med vår projektpartner StrandbergHaage tog vi fram en kommunikationsstrategi för Biopasset där biobesöket skulle fungera som en katalysator för regelbundna möten mellan släkt, vänner och andra bekanta.
Vi arbetar idag med allt från kommunikationsstrategi och grafisk profil, till hemsida och lanseringskampanjer.
Vi gör även löpande kommunikation i sociala medier, digitala kanaler och utomhus.
Nu något år senare är Biopasset en succé med över 10 000 medlemmar som går på bio tillsammans upp till 10 gånger per år. Kolla lite längre ner på kampanjens CTR-nivåer på Facebook, har din kampanj levererat lika bra?

8,2

CTR – Ett bra sätt att mäta digital effektivitet. 

CTR (klickfrekvens) är en av de viktigaste måtten när du utvärderar annonser på Facebook, Instagram eller någon annan digital/social plattform. Enkelt uttryckt beskriver det hur stor andel av de som såg din annons som valde att klicka på den. Målet är naturligtvis att få så stor andel som möjligt att interagera med din annons, och helst vill man nå över Facebooks snitt på 1%. 

Våra CTR-nivåer för Biopasset har över tid snittat på flertalet procent, toppnivån hittills är 8,2%.

Vill du veta mer om hur vi löpande arbetar med att anpassa och utvärdera våra insatser så är det bara att du hör av dig till oss.

Nästa projekt

Sune vs Sune