Holmgrens bil
Hur skapar man en emotionell koppling mellan ett bilföretag och den svenska sommaren?
Med anläggningar på 13 orter är Holmgrens Bil ett av Sveriges största bilhandelsföretag. Man säljer och har auktoriserade verkstäder för alla sina 6 varumärken: BMW, MINI, Hyundai, Nissan, Ford och MG.
Vi på Dorian Mabb fick uppdraget att till sommaren skapa aktivering mot Holmgrens bils befintliga och presumtiva kunder inom respektive anläggnings upptagningsområde.
Utifrån detta tog Dorian Mabb fram aktiviteter som lyfte fram bilresans naturliga koppling till sommarupplevelser i Sverige. Vi satte bokstavligen bilresan på vägkartan genom kampanjaktiviteter kopplade till "Sveriges bästa smultronställen". Konceptet byggde på att uppmana människor att dela med sig av sina bästa tips inför sommaren. Lyckligtvis var företaget många kunder villiga att dela med sig av sina favoritplatser och under #resanbörjar samlades massor av roliga oväntade och härliga tips. Inte visste vi att Sverige var fullt sååååååå fantastiskt.
Kampanjen drevs primärt via digitalkanaler som banners, SoMe och Holmgrens egna CRM-kanaler.