Uppsala Business Park

.

På läkemedelsgiganten Pharmacias klassiska företagarbyggarmark i Uppsala har Corem (tidigare Klövern) skapat ett nytt område återigen förberett för företag som vill erövra världen med storslagna idéer, tjänster och produkter.
Området heter Uppsala Business Park (UBP) och är ett tydligt exempel på omfattande och framgångsrik platsmarknadsföring.

Platsmarknadsföring som sätter UBP på den internationella kartan inom Life Science.

Arbetet med UBP är egentligen en del av internationell platsmarknadsföring där det är viktigt att sätta denna plats på kartan inom ett område där det på riktigt råder global konkurrens. Det handlar i stort om att visa upp områdets tillgång till kunskap (universitet), mänskliga resurser (välutbildad personal), interaktion och samarbeten med andra företag, kapacitet för produktion, och tillgång till en stor marknad i form av EU. Till detta kommer moderna flexibla lokaler belägna i ett expansivt och attraktivt område.
För Dorian Mabb är UBP ett mycket spännande case inom platsmarknadsföring. Inom detta projekt har vi byggt en digital närvaro bland annat genom en hemsida som riktar sig främst till den internationella publiken, och en som riktar sig till svenska presumtiva kunder och befintliga hyresgäster.

Snygg utsida.
Smart insida.

Att bygga hemsida med en smart och snabb CMS-lösning skapar bra flexibilitet och möjlighet att båda administrera hemsidan direkt av kunden och att smidigt kunna bygga vidare och uppdatetera den övertid. Det gillar vi skarpt.

Datadriven kunskapsuppbyggnad.

Fördelarna med en stark digital närvaro är många. En av de viktigare är möjligheten att mäta målgruppernas respons, dokumentera trafikströmmar och genom analys identifiera behov och beteenden. Allt detta som en grund till värdefulla insikter som gör att din kommunikation och affärsidé kan finslipas till perfektion. Genom att skräddarsy en dashboard får du en snabb översiktsbild av nuläget med de trafikströmmar du har valt ut som särskilt viktiga. När du väl en gång har byggt verktyget, kommer du aldrig vilja vara utan det.

  • Överskådligt
  • All info på ett ställe
  • Uppdateras automatiskt
  • Välj dina egna siffror och nyckeltal
  • I realtid

Siffrorna i dashboarden är förstås fiktiva, för inte skulle vi ge bort våra kunders hemliga data här på vår hemsida…

Nästa projekt

Dacia